Taas on Tukholman huonekalumessujen aika, ja Lauritzonilla on tänä vuonna oma, upea messuosasto, joka löytyy messuhallista A kohdasta A06:12. Messuosastolla voit tavata Roland “Rolle” Lauritzonin, joka on yrityksen toimitusjohtaja jo kolmannessa polvessa, sekä Corinne Lauritzonin, yrityksen markkinointi- ja luovan johtajan. Heidän kanssaan osastolla on myös Linus Lauritzon, yrityksen myyntijohtaja ja Camilla Hökerberg, joka vastaa Ruotsin ja Norjan myynnistä.

Lauritzon tuo osastolla esille viime vuonna 111 -juhlavuoden kunniaksi uudistetun brändi-ilmeen, tämän hetken trendikankaat, sekä uudet innovaatiot. Uusi rohkea ja leikkisä ilme kuvastaa arvoja, joilla Lauritzonin tarinaa jatketaan kohti tulevaa: mukana on vuosisadan aikana kertynyt tietotaito kankaista, mutta aina utelias ja intohimoinen suhtautuminen uusia ideoita kohtaan.

Tänä vuonna messuosaston tärkein teema ovat kierrätetyt, vastuullisesti tuotetut kankaat. Lauritzonille on erityisen tärkeää olla luomassa tekstiilialasta vastuullisempaa ja kestävämpää. Osastolla näet Lauritzon greencare -kokoelman, joka koostuu kankaista, joiden valmistuksessa on käytetty vähintään 50% kierrätettyä materiaalia, ja useat greencare kankaat on valmistettu 100% kierrätetystä materiaalista. Greencare-mallisto kasvaa jatkuvasti, jotta se voisi tarjota mieluisia vaihtoehtoja mahdollisimman moneen tilaan.

Vastuullisuuden saralla on on aina parempi, mitä laajemmin uudistustyötä tehdään, ja Lauritzon haluaakin olla toimija, joka vie koko tekstiilialaa eteenpäin. Yritys on yhdessä LUT-yliopiston kanssa tehnyt kvalitatiivista tutkimusta, jossa mitataan kangastoimittajien vastuullisuutta ja sitoutumista kestävään kehitykseen tulevaisuudessa. Jatkossa tutkimusta viedään eteenpäin ja työn alla on kvantitatiivinen tutkimus, joka tulee koskemaan kaikkia tavarantoimittajia, ja siten kaikkia kankaita.Corinne Lauritzon muistuttaa, että vastuullisuuden lisäksi on hyvä pitää mielessä muutkin arvot: ”Pelkkä kierrätetty materiaali ei riitä, jos kangas ei ole kaunis ja kestävä, vain tuote joka tulee oikeasti käyttöön voi olla ekologinen.”

”Se, että kangas tuntuu ihanalta, ja tuottaa käyttäjälleen iloa on meille tosi tärkeää – siitä tulee myös mottomme A feel for fabric

Corinne Lauritzon

Messuosastolla pääsee näkemään Lauritzonin uutuuskankaita hehkuvan lämpimissä väreissä ja ihanissa kuoseissa. Tällä hetkellä pinnalla ovat erityisesti erilaiset bouclee-kankaat, niin kuoseina, raitoina, kuin pintoina. Väreissä näkyy rauhoittavia maansävyjä, kermanvaaleasta ruskeisiin, feminiinistä pinkkiä ja vihreän ja keltaisen eri sävyjä. Punaisen eri sävyt, kuten häränverenpunainen ja tiilen sävyt ovat myös vahvasti tulossa. Kuoseissa näkyy klassisia kukkakuoseja modernilla twistillä, pieniäskaalaisia kuoseja, sekä graafisia kuviota.

Tällä hetkellä väreissä näkyy lämpimiä ruskean ja tiilen sävyjä, feminiinistä pinkkiä ja vihreän monet vivahteet. Punaisen eri sävyt ovat myös vahva trendi, suosikkeina häränverenpunainen ja tomaattikeitto.

”Se, että kangas tuntuu ihanalta, ja tuottaa käyttäjälleen iloa on meille tosi tärkeää – siitä tulee myös mottomme A feel for fabric” Corinne kertoo. Lauritzonin väki toivottaakin kaikki uudet ja vanhat tuttavat piipahtamaan messuosastolla A06:12, hypistelemään ja fiilistelemään valikoiman kankaita ja aistimaan tunnelmaa!